Even voorstellen

Oirschot, Noord-Brabant, Netherlands
Mijn naam is Jeanne Versteden. Getrouwd en moeder van 3 volwassen kinderen. Ik heb de vakopleiding Kruidengeneeskunde gevolgd, omdat ik alles wilde weten over de waardevolle eigenschappen van de geneeskrachtige planten, die vaak in onze eigen tuin of omgeving groeien, kruiden komen naar je toe. ze staan al lang op je te wachten, al lang voordat zich een ziekte of probleem zich fysiek voordoet. Als je het maar zou weten en je er bewust van zou zijn! Een andere tak van natuurlijk helen is het helen op energetisch niveau, werken met energie. Ik heb de opleiding Healing en Reading gedaan bij Mens&Intuitie. Hierbij werk ik met het energieveld dat rondom ons is, ons energetisch veld ofwel onze aura. Verder werk ik met Bachbloesem remedies deze werken ook energetisch. .

vrijdag 8 augustus 2014

Voorjaarskruiden

Paardenbloem

Paardenbloem of Taraxacum officinalis
De Paardenbloem ofwel Taraxacum officinalis staat nu volop te bloeien, dit is een waardevol kruid en komt zoveel voor dat je het wel tegen móet komen.

Met zijn mooie, warme, gele, zonnige kleur staat hij te pronken in het gras, om de mens te helpen die onder andere last heeft van voorjaarsmoeheid of depressie.


Ook helpt Taraxacum bij een slechte spijsvertering, dan denken we onder andere aan trage lever, obstipatie en hoog cholesterol gehalte.

Een bijnaam van de Paardenbloem is Pissebloem, hij werkt stimulerend en reinigend bij vochtophoping en blaasontsteking.

Als we de Paardenbloem uit de grond halen zien we een lange penwortel, deze lange penwortel zegt ons dat de Paardenbloem goed geaard is, hij helpt mensen ook te aarden.
Snijden we de wortel in plakjes dan zien we dat ieder plakje er hetzelfde uitziet als een mensen of dieren oog, dit wijst erop dat de Paardenbloem ook helpt bij oogklachten, zoals oogzwakte, bijziendheid en staar.
.
Van de Paardenbloem kunnen we het jonge blad oogsten en door de sla doen, de smaak is ongeveer als die van Rucola sla, je kunt dit gerust eens proberen het is goed voor je

Paardenbloem laat ik staan in mijn tuin


Geen opmerkingen:

Een reactie posten