Even voorstellen

Oirschot, Noord-Brabant, Netherlands
Mijn naam is Jeanne Versteden. Getrouwd en moeder van 3 volwassen kinderen. Ik heb de vakopleiding Kruidengeneeskunde gevolgd, omdat ik alles wilde weten over de waardevolle eigenschappen van de geneeskrachtige planten, die vaak in onze eigen tuin of omgeving groeien, kruiden komen naar je toe. ze staan al lang op je te wachten, al lang voordat zich een ziekte of probleem zich fysiek voordoet. Als je het maar zou weten en je er bewust van zou zijn! Een andere tak van natuurlijk helen is het helen op energetisch niveau, werken met energie. Ik heb de opleiding Healing en Reading gedaan bij Mens&Intuitie. Hierbij werk ik met het energieveld dat rondom ons is, ons energetisch veld ofwel onze aura. Verder werk ik met Bachbloesem remedies deze werken ook energetisch. .

maandag 2 april 2012

Voorjaarskruiden

vers geplukte brandneteltoppen



Brandnetelthee

De brandnetels staan al weer een klein stukje boven de grond, tijd om er iets nuttigs mee te doen.
Wat dacht je van brandnetelthee, of brandnetelsoep?
Elk jaar verwijder ik natuurlijk de brandnetels uit mijn tuin, maar eerst gebruik ik er een deel van.
Zoals op de foto te zien is dit keer voor thee, je plukt een handjevol brandnetels (handschoenen aan), doe ze in een theepot en giet er kokend water op, even laten staan en dan drinken maar.
Heerlijk zuiverende brandnetelthee, je proeft het voorjaar.

In brandnetels zitten een heleboel nuttige mineralen en andere belangrijke stoffen, zoals bitterstoffen voor de spijsvertering en choline dat van invloed is op het cholesterolgehalte van het bloed.


Mocht je nadere informatie willen over dit onderwerp, vraag het mij gerust.
Mijn email-adres is kruidennatuurlijk@gmail.com
Ook mag je hier een reactie achterlaten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten