Even voorstellen

Oirschot, Noord-Brabant, Netherlands
Mijn naam is Jeanne Versteden. Getrouwd en moeder van 3 volwassen kinderen. Ik heb de vakopleiding Kruidengeneeskunde gevolgd, omdat ik alles wilde weten over de waardevolle eigenschappen van de geneeskrachtige planten, die vaak in onze eigen tuin of omgeving groeien, kruiden komen naar je toe. ze staan al lang op je te wachten, al lang voordat zich een ziekte of probleem zich fysiek voordoet. Als je het maar zou weten en je er bewust van zou zijn! Een andere tak van natuurlijk helen is het helen op energetisch niveau, werken met energie. Ik heb de opleiding Healing en Reading gedaan bij Mens&Intuitie. Hierbij werk ik met het energieveld dat rondom ons is, ons energetisch veld ofwel onze aura. Verder werk ik met Bachbloesem remedies deze werken ook energetisch. .

dinsdag 19 juli 2011

Sint- Jansolie

Op de snikhete naamdag van Sint-Jan 24 juni ben ik erop uit gegaan om Sint- Jansbloemetjes te plukken, deze zitten dan vol met rode kleurstof Hypericine genaamd. Deze Hypericine zorgt er voor dat wanneer je de bloemetjes op olie zet en deze drie weken in de zon plaatst, de olie mooi rood kleurt.
In deze mooie rode  olie zit veel zonkracht eerst door de Hypericine en daarna nog eens door de zon.
Sint Jansolie is een hele fijne olie om onder andere te gebruiken bij spier- en gewrichtspijn, reuma en zenuwpijn, het diep verwarmend zonder warm te worden op de huid.
Ook kun je Sint-Jansolie gebruiken bij zonnebrand, bij winterhanden en als massageolie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten