Even voorstellen

Oirschot, Noord-Brabant, Netherlands
Mijn naam is Jeanne Versteden. Getrouwd en moeder van 3 volwassen kinderen. Ik heb de vakopleiding Kruidengeneeskunde gevolgd, omdat ik alles wilde weten over de waardevolle eigenschappen van de geneeskrachtige planten, die vaak in onze eigen tuin of omgeving groeien, kruiden komen naar je toe. ze staan al lang op je te wachten, al lang voordat zich een ziekte of probleem zich fysiek voordoet. Als je het maar zou weten en je er bewust van zou zijn! Een andere tak van natuurlijk helen is het helen op energetisch niveau, werken met energie. Ik heb de opleiding Healing en Reading gedaan bij Mens&Intuitie. Hierbij werk ik met het energieveld dat rondom ons is, ons energetisch veld ofwel onze aura. Verder werk ik met Bachbloesem remedies deze werken ook energetisch. .

zondag 22 april 2012

Smeerwortel of Symphytum officinale


Smeerwortel of Symphythum officinale

Smeerwortelplant in bloei

Zo ziet de smeerwortelplant eruit, een plant met naar beneden hangende bloemen, een soort "treurbloemen".
Omdat de Smeerwortelvoorraad van vorig jaar op is heb ik dit voorjaar weer een nieuwe hoeveelheid Smeerwortelzalf, Smeerwortelolie
en Smeerworteltinctuur gemaakt zodat ik het komende jaar weer vooruit kan. Het is zo'n geweldig kruid, je brengt het bijvoorbeeld
 `s avonds aan en de volgende ochtend zijn de klachten al een stuk minder.
De ervaring leert me dat het een zéér goed produkt is dat héél goed helpt bij allerlei aandoeningen aan het bewegingsstelsel, dus als je last hebt van je voeten, knieën, benen etc. dan helpt Smeerwortel je erg goed. Het heeft een aantal goede eigenschappen zoals:
  • Pijnstillend
  • Het vermindert zwellingen (blauwe plekken)
  • Verbetert de doorbloeding
  • Bothelend
  • EHBO kruid bij sportblessures
  • Ook om splinters uittetrekken en om huid kloven te verzachten wordt de zalf veel gebruikt, en ook bij een zwerende wonden
Dit zijn de wortels waar de produkten van gemaakt worden
In de wortels die van buiten zwart zijn en van binnen wit, zitten veel waardevolle stoffen waaronder
  • slijmstoffen
  • mineralen Silicium, Calcium, Ferro, Zink, en Fosfor
  • eiwitten 7x meer dan in soja
  • allantoïne






Geen opmerkingen:

Een reactie posten